وبلاگ آرکو فایل اسکای _ دانلود فایل

معرفی و دانلود مقالات ، تحقیقات و پروژه های دانشجویی در تمامی رشته ها

وبلاگ آرکو فایل اسکای _ دانلود فایل

معرفی و دانلود مقالات ، تحقیقات و پروژه های دانشجویی در تمامی رشته ها

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه


پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه

دانلود پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه


مشخصات فایل

تعداد صفحات48
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعمران

توضیحات کامل

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه

 

 بتن آرمه

مصالح ساختمانی گوناگونی ازدیرباز توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است. در این میان شاید بتوان از چوب، سنگ وفولاد و بتن به عنوان پر مصرف ترین مصالح ساختمانی نام برد. بتن که در حقیقت یک نوع سنگ ساخته دست بشر استاز مقاومت فشاری قابل قبولی و مقاومت کششی بسیار پایین درحدود 10% مقاومت فشاری برخوردار است. ازطرفی در بسیاری از قطعات سازه ای کشش مستقیم و یاکشش ناشی از خمش ایجاد میشود. به همین جهت برای جبران ضعف مقاومت کششی بتن، ایدة بتن مسلح ابداع شده است. در این روش طبق محاسبات در هر قسمت که قطعه سازه ای تحت کشش( کشش مستقیم یا کشش ناشی از خمش) قرار گیرد. از فولاد به عنوان یک مادة مقاوم در مقابل کشش ایجاد نشده استفاده می گردد.

اگر چه ایدة اولیه در ابداع بتن مسلح واگذاری نقش مقاومت در مقابل تنش های کشی به فولاد بوده است، با این وجود فولاد می تواند به عنوان یک عنصر کمکی در تحمل فشار نیز در کنار بتن قرار گیرد. به همین دلیل میلگردهای مسلح کننده در قطعات فشاری نظیر ستون و یا حتی در ناحیه فشاری تیرها به عنوان فولاد کشش نیز به کار می روند.

توجه شود که دریک مقطع بتن آرسه، ممکن است ترکهای کششی در ناحیة کشش بتن و در جهت متعامد نسبت جهت تنش های کششی ایجاد شوند. این نوع ترکها ممکن است از میلگردهای کششی نیز عبور کرد. و تا نزدیکیهای تار خنثی نیز بالا روند، با این وجود معمولاً عرض این ترکها بسیار محدود بود. ( کوچکتر 0.3MM) و در محل کرد قطعه بتن مسلح دخالت نمی کنند.

 

 

کلمات کلیدی:

بتن آرمه

آرماتور بندی

مواد سفات تسریع کننده

مواد کاهنده آب یا فوق روان کننده ها

بتن ریزی دالها و سقف ها

مواد معدنی

   

 


توضیحات بیشتر و دانلود


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد